Det tar sig!

I September så började vi ta bort tapeten från murstocken till öppenspisen och det i sig är tungt. En slug en har klistrat fast gamla tidningar på murstocken (daterade 1902-1906 med diverse småroliga annonser) för att sedan spackla lite på det och sen 4-5 lager med tapeter på det..suck.. Dessutom så råkade fummelfingret jag rycka tapet från delen av gamla väggen som sticker ut precis brevid så den har sett ut som kom och hjälp mig ungefär lika länge.
Men nu så har jag dragit på lite eldfast cement i sprickor och sattyg i och utanpå öppenspisen så nu diskuterar vi om hela ska finputsas eller om den ska målas. Hur som så behöver den stå och brinna i ett par dagar innan vi målar.
 
Väggklossen som sticker ut har blivit av med all tapet, ve dig din snåle människa som snålade med tapetklistret så tapeten lossnade nästan helt utan hjälp.. Nåväl den är spacklad och redo för målarduk och senare målning.
Sen så ska tapetskarvar skäras och pappras ner, bokhyllor tömmas och flyttas, mattor rullas ihop och soffor täckas sen är det bara att tuta och köra med tapeterna!
 
Det jobbigt när mamma inte klarar av att hjälpa till med så mycket eftersom hon har så ont..
 
Så har Nanna träffat sin första häst ikväll, den kom knatande efter gångstigen med sin matte och Nanna nära nog pissade ner sig. Jag kopplade henne och jäääklar vad hon blev kaxig! Men när hon kom springande tillbaka mot oss när hästen kom så såg hon ut som att hon hade värsta monstret bakom sig!
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Rieban

Friskt vunnet hälften vågat!

RSS 2.0