Vad hände?

Under 2012 så har något hänt, det har gått utför för Sverige verkar det som.
 
Nu får man inte vara pepparkaksgubbe i luciatåg, kinapuffarna har slutat säljas eftersom namnet är diskriminerande och noggerglassen är även den rasist. Snart får man väl inte ens sätta en lapp på sina kläder!
(Visste ni att ordet neger härstamma från spanskans ord för svart -negro?) Hm..nu får jag väl en fetsmäll för att jag skrev neger..två till och med.

Helt underbart att ha fått uppleva 2012 -året då vi har fått för oss att allt är rasistiskt och att alla som är av utländsk härkomst behöver skyddas från "rasistiska" saker i vår omgivning. Det här året har jag även lärt mig att direkt man har en åsikt som rör invandrare eller flyktingar så är man rasist oavsett vad det gäller.

Nej jag är inte egentligen på dåligt humör jag skakar bara på huvudet åt allt som människan kan hitta på.
 
Ännu en reflektion; Är det bara jag som inbillar mig eller, men hur i hela fridens står det till med ungdomarna? Vad dom är elaka mot varandra! De skriver till varandra att den andra är dum i huvuet eller fula som fan och andra allmänt elaka saker!
Ni som oroar er över verka rasistiska kan ju istället oroa er över hur era barn tilltalar och behandlar varandra för det är tamejfan oroande!
Jag efterlyser respekten som tydligen drog på semester år 2012.

Våra äldre blir allt mer försummade och vården har under flera år blivit allt sämre.
Försäkringsskassan har också blivit bra mycket sämre. Sjukskrivningarna har kanske minskat de senaste året, men vet ni varför? Jo för att de nekar sjukpenning så man har inte råd att vara sjukskriven såvida man inte är rik.
 
Tänkte att jag kunde få ut lite bekymmer nu såhär innan nyår så att jag kan släppa det och se framåt sen för gud vet att jag behöver det. Den här stressen som jag känt det senaste året önskar jag att jag kunde sparka dit pepparn växer men det lär nog dröja ett bra tag till.
 
Månna sávuv dijjije buörrie uđđa jahbiev!
Jag önskar er ett gott nytt år!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Rieban

Friskt vunnet hälften vågat!

RSS 2.0