Framtidsdrömmar

Alltså..mina och mammas diskussioner är sällan särskilt smarta.
Sedan början på juli så har jag vikarierat på Ringelsta (äldreboende) och nog trivs jag väl rätt bra. Men utöver att hjälpa gammfolket så har jag alltid varit intresserad av småäckliga saker som bölder (jag skulle dö av lycka om jag fick klämma en sån där stor saftig grej till böld!), äckliga sår och diverse andra småsnuskiga saker. Jag är för övrigt hyffsat bra på symptom på könisar och sex och samlevnad över lag.
 
Till saken:
Mamma kom ihåg att jag ville läsa till veterinär när jag var liten, så hon fick värsta bästa idéen att jag skulle läsa till LÄKARE! Läkare av alla de jäkla utbildningar! Spendera halva mitt liv i skolbänken och sen betala av lån resten av mitt liv..pff..jag behöver bara köpa hus för att hamna i den sitsen.
Så jag och mamma diskuterar fram och tillbaka min framtid som läkare och säger att V.M. (en släkting till mig) kan ha hand om gyn så blir jag allmänläkare på Sunderbyn.
Så kommer jag på vad mina esteter sa till mig för något år sedan om jag skulle bli gynekolog; Inte faan vill vi då gå till dig! Du är ju tokig!
..Jag förstår dom.
 
Vem fan skulle vilja gå till Doktor Öberg?
Inte jag iallafall!
 
Men jag skulle definitivt flyga med helikopterpiloten Öberg!! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Rieban

Friskt vunnet hälften vågat!

RSS 2.0